kimroelofs.reismee.nl

1e maand zit erop!

Al meer dan een maand zit ik alweer hier in Fuerteventura, en eerlijk, ik voel me al veel beter dan de 1e/2e week. Het klopt wel wat iedereen zei, de eerste 3weken/maand is het moeilijkst. Ook al kan ik de taal nog niet, ik weet nu wat de routine op het werk is, weet wat ik moet doen.Het is nu aan mij om de taal te leren. Daar merk ik ook verandering in, het verstaan gaat steeds beter. Maar het blijft lastig om terug te praten, maar mijn basis zinnen/woorden zijn wel uitbereid.

Het werk blijft ook lastig, het afscheid van de gasten nemen. Je bouwt in een week/twee weken toch een band met elkaar op. Elke ochtend en avond praat je met ze en je weet precies wat ze in hun vakantie gedaan hebben. En dan gaan ze weer naar huis want hun vakantie zit erop… Afscheid nemen kan ik echt niet, ook al ken ik de mensen niet.

Zoals afgelopen week, een lief echtpaar (rond de 50) uit The UK. De meneer sprak een beetje Spaans en samen met ons gebrekkig Spaans hebben we gesprekken gevoerd. Elke ochtend en avond hebben we gepraat, was echt wel gezellig. In de cuestionario boekjes (recentie boekjes) hebben ze ook in het speciaal mijn naam vermeld omdat ze zo tevreden met mij waren. Maar toen moesten we afscheid nemen.. nou na een knuffel en 2 kussen drukten ze met fooi in me handen. “For you, Guapa”.

Na een werk(week) van 8 dagen gehad te hebben, was ik eindelijk 2 dagen vrij. De weken verschillen hoeveel je werkt, deze week heb ik maar 5 dagen gewerkt.De werkdagen en tijden zijn hier wel heel anders dan in Nederland en het is en blijft wennen. Ik snap nu wel waarom ze een ‘siësta’ houden..

En de omstandigheden op de kamer?

De koelkast hebben we maar uitgezet dus alles stond onder water maar dat was wel de laatste keer. (Vandaag heeft iemand er naar gekeken en er worden nieuwe onderdelen besteld zodat het niet meer gaat lekken). De koelkast stond nog niet uit of we kwamen achter een ander nieuw groot probleem… Ons toilet lekt. Er is naar gekeken maar de stank is alleen maar erger geworden. Op een gegeven moment wen je aan alle omstandigheden, het blijft wel lastig maar je weet nu niet meer beter. (Als je nog meer over de omstandigheden wil weten, stuur me een privè berichtje)

Verder vertrekken stagiairs en komen er nieuwe bij, we zijn nu met 8 over. Heel aardig is iedereen maar wat praten ze snel Spaans zeg.

Het bruin worden gaat nog niet zo goed, ik verbrand mijn gezicht elke keer, ookal smeer ik het 10x in.

Ik heb vorige week een vulkaan beklommen omdat ik niet elke dag van me weekend naar het strand wil, maar wat was pittig zeg. Op ging nog wel maar eraf was een ramp.. allemaal losse stenen die naar beneden rollen, zou het niet vaker doen maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Vandaag heb ik weer lekker geshopt, en wat voelt dat goed zeg dat shoppen. ?

Reacties

Reacties

Raoul

Heel leuk om te lezen x we hebben genoten en het was heel gezellig met je!

Kim Roelofs

ah wat lief! vond het heel gezellig met jullie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!