kimroelofs.reismee.nl

De eerste stage dagen

Hola! alweer een nieuwe blog,

Na 5 dagen een soort van vakantie te hebben gehad, zijn we afgelopen dinsdag, 21 juni begonnen met onze stage bij de public relations waar we de eerste 2 maanden stage lopen om de taal te leren.

Omdat we dachten dat we de dinsdag nog niet hoefden te beginnen met stage, (omdat de papieren nog niet rond waren maandag in de namiddag) hebben we maandag avond er een leuke en gezellige avond van gemaakt met onze collega’s. Een ‘te’ leuke avond waardoor we ons dinsdag niet heel best voelden. We werden gewekt omdat we maar niet wakker werden en moesten naar de personeelszaken komen omdat de papieren rond waren.

Nog geen paar minuten later stonden we in onze bedrijfskleding en kregen we een rondleiding in de 2 hotels van 2 uur lang (H10 Ocean Suites en H10 Ocean Dreams.)

Ook werd er leuk verteld dat mijn schoenen niet goed waren en per direct andere moest kopen?! Nergens heeft gestaan hoe net je schoenen moesten zijn en vanwege mijn scoliose is het best nog wel is lastig om de juiste te vinden maar goed, ik heb nieuwe en ze passen!

Die avond was ook gelijk onze begin avond. Ik werd bij het restaurant neergezet waar ze Spaans tegen me sproken en vertelden dat ik mee moest kijken. Om ineens 4 uur lang achter elkaar te moeten staan is even wennen en niet goed voor mijn rug maar we get used to it, is what they said.. Na ongeveer 2,5 uur werd ik zo misselijk en naar, dat ik vroeg of ik naar me kamer mocht want het ging niet goed..

De dagen erop moesten we om 9 uur beginnen. De werktijden zijn bij de public relations zijn van 9 ’s morgens tot 1 uur, dan siësta en begin je weer om half 6 tot half 10.

Ik heb veel geleerd en veel geluisterd naar het Spaans. Ik kan het nu al verstaan (un poco) maar spreken en schrijven is nog een dingetje en zal het ook nog wel blijven. Overdag ben ik vooral bezig geweest met lijsten voor het diner en reacties op tripadvisor schrijven aan de Nederlandse gasten. De (2e) avond mocht ik weer bij het restaurant staan maar, mocht ik alles zelf doen. Vragen op welke kamer de mensen verbleven en uitleggen wat de bedoeling van het diner was. Veel, heel veel indrukken gehad, veel geswitcht tussen Engels, Spaans en Nederlands want ja ik heb maarliefst 3(!) Nederlandse echtparen in het hotel zitten!

Er is me verteld dat de andere stagiaire die me in werkt, me nog maar 2 dagen in werkt. Daarna mag/moet ik alles zelf gaan doen want zij gaat weg en ze denken dat ik het dan aan kan helemaal alleen, maar dat gaan we zien of ik het ga redden met me Spaans.

Gister heb ik een Nederlands echtpaar in mogen checken, omdat ze nauwelijks Engels spraken werd er gevraagd aan me of ik ze wou inchecken (natuurlijk want daarvoor ben ik hier gekomen! ???? )

Ik heb nu 8 shiften gedraaid, en het werk is heel erg wennen en tot nu toe vind ik het ook nog niet zo leuk. Ik had een ander beeld ervan voordat ik hier naar toe ging, maar zoals velen gezegd hebben zijn de eerste 3 weken het lastigst.. en in die fase zit ik nu dus…

En de omstandigheden op onze kamers? In 1 woord: Kut

Kakkerlakken komen in en uit lopen, de douchebak vangt geen water op waardoor we elke dag zwemmen in onze (bad)kamer. Oh en onze vriezer/koelkast had besloten ermee te stoppen waardoor alles smolt en we nog dieper zwommen dan we al deden.

Ik moet toegeven dat ik het toch wel een beetje begin te missen in Nederland nu al..

Reacties

Reacties

Heidi

Hoi Kim, Leuk om je zo te volgen!!!
Komt vast allemaal goed je bent een kanjer.
Ben trots op je!!!
Lieve groetjes van mij!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!